Kaksi edellistä kuukautta ja seuraava

See here for the English version: The Last Two Months and the Next One

Aion pitää taukoa blogin kirjoittamisesta marraskuun ajan, mikä ei varmaankaan pahemmin järkytä edes niitä noin kahta ihmistä, jotka ovat seuranneet sitä. Syy tähän on se, että vaikka se on aivan hullua, aion osallistua National Novel Writing Monthiin (“Kansallinen romaaninkirjoituskuukausi”, vaikka se on itse asiassa kansainvälinen). Minun sivuni on täällä, tosin siellä ei tällä hetkellä ole vielä paljon mitään. NaNoWriMossa kirjoitetaan 50 000 sanan romaani yhdessä kuukaudessa. Olen tehnyt sen jo kerran. Jos jotakuta kiinnostaa, tämänkertainen romaani-ideani on eräänlaista dekonstruktuoitua fantasiaa.

Se, että tämä suunnitelmani on aivan hullu, johtuu siitä, että minulla on muutenkin mielettömän paljon tekemistä, kun yritän valmistua yliopistolta ja käydä osa-aikaisissa töissä (enkä ole edes vielä aloittanut jälkimmäistä). Sen takia minulla on ollut tähän mennessä juuri ja juuri tarpeeksi aikaa kirjoittaa artikkeleja tänne viikonloppuisin. Nyt, kun minun pitäisi kirjoittaa vielä 1 666 sanaa romaaniluonnosta päivää kohti, en aio edes yrittää jatkaa myös vielä tätäkin.

Tämän blogin kirjoittaminen on ollut tähän mennessä kiinnostavaa. Minulla on enemmän ajatuksia kuin aikaa kirjoittaa, joten niiden kesken loppumisesta ei ole ollut pelkoa. Koska WordPress antaa tietoja siitä, kuinka usein blogeissa käydään ja muusta vastaavasta, tiedän, että parikymmentä ihmistä on käynyt täällä — se ei ole paljoa, mutta se on ollut tarpeeksi, jotta olen jaksanut jatkaa. Lisäksi näyttää, että olen saanut myös ainakin yhden tai pari kaikkea, mistä siellä pidetään kirjaa — komentteja, hakukoneen kautta tänne päätyneitä kävijöitä, linkin toisesta blogista, “tykkäämisen” toiselta blogin kirjoittajalta, jne. Koska en odottanutkaan paljoa, tämä on ollut ihan riittävää ja kohtuullisen palkitsevaa, ja ajatukset siitä, mitä voisin täällä tehdä, jos olisi enemmän aikaa, ovat lupaavia. Minulla on kyllä ideoita, miten voisin saada lisää lukijoita. Mutta se saa odottaa.

Toistaiseksi on ollut mukavaa vain kokeilla, miten tämä juttu toimii. Se on sujunut aika odotetusti, paitsi, että en ole “joutunut turvautumaan” varsinaisten arvostelujen kirjoittamiseen. Ensimmäisen artikkelini antama sisältösuunnitelma on pätee yhä. Läheltä kyllä piti, etten kirjoittanut juuri nyt vähän aikaa sitten poliittisesta aiheesta; olin ajatellut ottaa selvä ja kirjoittaa Wall Streetin mielenosoituksista, koska kyseinen aihe on todella kiinnittänyt huomioni. Mutta en silloin ehtinyt, ja nyt on toistaiseksi myöhäistä.

Kiitos joka tapauksessa kaikille, jota ovat lukeneet tätä blogia. Palaan myöhemmin.

Sama englanniksi.

2 thoughts on “Kaksi edellistä kuukautta ja seuraava

  1. Anne says:

    Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo kirjoitus- ja muu tekemismäärä, mutta toivottavasti onnistuu. Hyvä, että blogin kirjoittaminen on ollut tähän mennessä tarpeeksi palkitsevaa ja kiinnostavaa, ja ehkä ajan myötä myös kävijämäärä lisääntyy. Itse olen ainakin pitänyt kirjoituksista ja seuraan kyllä mielelläni jatkossakin tätä.

Leave a Reply

